Početna»Novosti»Gastro pregled: Kad nema sezonskih namirnica, ali ima sezonskih menija...
02.03.2025.Piše: Jelena Stojčić

Gastro pregled: Kad nema sezonskih namirnica, ali ima sezonskih menija...

U poslednje vreme, sve je češće da će vam se u beogradskim restoranima desiti da je od tri željena jela, samo jedno „u funkciji“ tog dana

novost gastro pregled kad nema sezonskih namirnica ali ima sezonskih menija vinski magazin vino fino
Sezone nema - reći će vam skoro svaki šef u prestonici, pa čak i oni koji u toku godine iz kuhinje izbacuju po četiri menija shodno godišnjim dobima. U većini restorana u Beogradu, na snazi su i dalje zimski meniji, što je sasvim u redu, budući da zima kalendarski i dalje traje, ali ono što nije u redu je to da pola jela sa već napravljenog (i već odštampanog) menija zapravo nema u ponudi, jer nema odgovarajućih namirnica. To što su meniji već odštampani, često se navodi kao najveći problem, umesto rešavanja pravog problema, a to je pronalaženje pravog načina da može da se poruči svako jelo sa menija u svakom trenutku. U poslednje vreme, sve je češće da će vam se u beogradskim restoranima desiti sličan scenario - da je od tri željena jela, samo jedno „u funkciji“ tog dana, upravo zbog vremenskih uslova koji su potpuno poremtili snabdevanje restorana zimskim sezonskim namirnicama.

I to je činjenica, i protiv toga ne može ništa konkretno da se uradi, ali zato šefovi mogu da utiču na svoje menije, odnosno da ih kreiraju tako da, ukoliko u datom trenutku nedostaje jedna namirnica za pripremu jela, imaju opciju zamenske (uz napomenu za gosta, naravno) i tako sačuvaju ugled restorana u kome rade. Ili da se unapred obezbede određenim sastojcima koji su realno, bili sezonski ili ne, uvek problematični.

A postoji i još jedno rešenje, možda najrealnije i najizvodljivije za ugostitelje - a to je štampanje novih menija kada dođe do većih izmena jer iako znate da ćete do namirnice doći uskoro, bolje je da ne čekate. Jeftinije je odštampati novi jelovnik nego izgubiti goste. Ako nešto odvraća gosta iz restorana, to je loš utisak, a najlakši način da se ostavi loš utisak je da baš ono što vam se danas jede, i zbog čega ste i otišli u određeni restoran, ne može da vam bude posluženo.

Možete i šmekerski da imate dva menija – jelovnik, i jela „ispod jelovnika“ a to upravo mogu da budu jela koja ne mogu da uđu na meni jer šefovi ne mogu da garantuju da će zbog sezonskih namirnica uvek biti u mogućnosti da ih isporuče gostima, pa kad ima dovoljno namirnica, onda taj „jelovnik ispod jelovnika“ samo ubacite u već odštampani jelovnik, kao što većina restorana radi sa dnevnom ponudom. A svakako je najbolje da prilikom kreiranja menija dobro razmislite o potencijalnim problemima sa namirnicama, i jednostavno ih ne stavite u jelovnik, već se usmerite na kreiranje nečeg još boljeg, kompleksnijeg i luđeg! Tako će vam jelovnik i dalje pratiti sezonu, samo promišljeno, a gosti rado vraćati!

Do sledećeg vikenda,

Vidimo se.