02.07.2018.
Kompanija Alibaba otvorila je automatsku vinoteku!
U prodavnici u gradu Handžou celokupna prodaja obavlja se bez ljudskog posrednika: sva plaćanja vrše se preko QR kodova, veoma popularnih u Kini
Nemoguće je zamisliti bezličniju prodaju vina od onoga koje se obavlja u prvoj potpuno automatizovanoj vinoteci u Kini, koju je otvorila kompanija Alibaba, svetski lider u elektronskoj trgovini. Pa ipak, ovakva prodaja je još jedno svedočanstvo da Kina ubrzano postaje jedno od najvažnijih, ako ne i najvažnije tržište vina na planeti.
U prodavnici u gradu Handžou celokupna prodaja obavlja se bez ljudskog posrednika: sva plaćanja vrše se preko QR kodova, veoma popularnih u Kini, a minimalna kupovina je jedan sanduk vina.
U roku od godinu dana Alibaba, vlasnik divovskog sajta Aliexpress, otvoriće još osam sličnih prodavnica širom Kine.
Ideja kompanije je da se ubrza proces prodaje vina, a u okviru prodavnica će se moći licitirati i na aukcijskoj platformi Alibaba na računarima smeštenim u samoj vinoteci.
Vinoteka će prodavati vina iz celog sveta, kao i kinesko nacionalno piće baiju i lokalna piva.
Iako je ovo prva vinoteka u Kini u kojoj ne radi nijedan prodavac i sva plaćanja vrše se elektronskim putem, kompanija Alibaba svakako nije prva koja je uvela ovakav model prodaje robe. Kompanije JD.com, Suning i BingoBox već su otvorile ovakve prodavnice širom Kine.
Kina se trenutno smatra vodećom svetskom silom u bezgotovinskom plaćanju. Pomoću QR kodova i mobilnog telefona u Kini je moguće kupovati bioskopske ulaznice, davati donacije crkvama, pa čak i sitninu prosjacima.