Početna»Novosti»Kućna potrošnja vina porasla u celom svetu
29.03.2020.

Kućna potrošnja vina porasla u celom svetu

Izveštaji agencije Nielsen pokazuju vrtoglav rast u svim kategorijama alkoholnih pića koja se prodaju u onlajn i fizičkim prodavnicama, a vino prednjači u ovom trendu

novost kućna potrošnja vina porasla u celom svetu vinski magazin vino fino
Agencija Nielsen, jedan od svetskih lidera u istraživanju javnog mnjenja, objavila je izveštaj o potrošnji alkohola koji je pokazao značajan rast prodaje u svim kategorijama pića, a naročito vina. Naravno, ovi podaci važe za prodaju u prodavnicama, a ne u restoranima i barovima, mahom zatvorenim širom planete.

Izveštaj čuvene kuće odnosi se na SAD, ali prodajni podaci iz drugih delova sveta apsolutno se uklapaju u ovaj trend, kako izveštava Forbes.

U izveštaju koji je kuća Nielsen upravo objavila stoji da se u drugoj nedelji marta prodaja vina u odnosu na isti period prošle godine povećala za 27.6 procenata, žestokih pića za 26.4 a piva i srodnih pića za 14 procenata. Naročito je porasla prodaja pića u velikim pakovanjima, kao što su kartoni piva i vino u bag-in-box ambalaži, a više se prodaju i vina u magnum bocama koja su pre aktuelne krize beležila pad prodaje.

- Budući da se zatvara sve veći broj restorana i barova u SAD, možemo očekivati dodatni rast prodaje u drugim prodajnim kanalima - kaže potpredsednik agencije Nielsen zadužen za praćenje industrije alkoholnih pića.

Sirove podatke o prodaji alkoholnih pića, pored ostalih izvora, obezbedila je kompanija Vivino, gigant u oblasti onlajn prodaje vina. U ovoj kompaniji naveli da je u toku ogroman rast onlajn prodaje, i to na nivou celog sveta. Globalni rast prodaje vina iznosi 162 procenata u odnosu na isti period prošle godine. U rastu prodaje naročito se ističe Italija, u kojoj rast prodaje iznosi čak 282 procenata.

Podaci Nielsena jasan su indikator za budućnost, čak i posle krize: kupci, koji su tokom epidemije prvi put poručili vino ili neko drugo piće preko interneta, i kada se epidemija završi verovatno će se povremeno odlučivati na ovaj jednostavan i praktičan vid kupovine vina, naročito onih čiji ukus već poznaju i ne osećaju potrebu da se dodatno upoznaju sa nekom etiketom. Velike krize ubrzavaju već postojeće trendove, što svakako važi i za vinski biznis koji će izvesno doživeti ozbiljne promene.

Povezani unosi