Početna»Novosti»Američki roker Bili Guld promoviše srpsku šljivovicu
13.05.2019.

Američki roker Bili Guld promoviše srpsku šljivovicu

U Kaliforniji je počela prodaja rakije neobičnog imena Yebiga 'Prva', nastale kao rezultat ljubavi basiste benda Faith No More prema našem nacionalnom piću

novost američki roker bili guld promoviše srpsku šljivovicu vinski magazin vino fino
Na društvenim mrežama već neko vreme kruži priča koja na prvi pogled liči na tabloidsku mitomaniju: da Bili Guld, čuveni basista još čuvenijeg benda Faith No More planira da u brendira i u Sjedinjene Američke Države uveze autentičnu srpsku rakiju! Ispostavilo se da je priča sasvim tačna: roker koji se više puta našao u Srbiji, gde se susreo sa našim pravim voćnim rakijama i, po pričama ovdašnjih kolega, više puta zadržao u "srdačnom razgovoru" sa čašicom plemenitog pića, pre dve godine došao je na ideju da barem svojim sugrađanima u Kaliforniji, a jednog dana i celoj Americi, ponudi naše nacionalno piće. Tako se rodila prepečenica od šljive koja je po svemu kvalitetno i sasvim konzervativno proizvedeno piće, sa imenom i etiketom koji u potpunosti odudaraju od svega do sada viđenog na tržištu rakije. Piće se zove Yebiga 'Prva' , a etiketa podseća na - umrlicu!

Ljubav čuvenih rokera koja se može pratiti još do 2012. godine, kada su u pozivu na koncert u Beogradu poručili "Srbijo, donosimo buku, a vi donesite rakiju", krunisana je proizvodnjom rakije u destileriji Tok na planini Goč, gde se prave poznate rakije Zlatni tok i Stom. Rakija, kako navode poznavaoci ovog pića sa bloga "Rakija uglavnom", napravljena je od sorte šljive čačanska rodna. Odležavala je godinu i po dana u hrastovim buradima od 500 litara. Njen ukus opisuju kao zaokružen i karakteran, sa floralnim i voćnim karakterom, a tu su i note mladog američkog viskija.

Neobične okolnosti pod kojima je rakija Yebiga Prva nastala, kao i njen crnohumorni vizuelni identitet, doprinose tome da mnogim ljudima još nije jasno da li je u pitanju dobar vic ili stvaran destilerski i marketinški poduhvat. Dileme se, ipak, postepeno raščišćavaju, čemu doprinosi i promo video koji je napravila poznata grupa Kultur Shock, a na društvenim mrežama sve je više glumaca i muzičara (Petar Rudić, "Svi na pod!", Sergej Trifunović...) koji pominju ovu rakiju i njenu ekscentričnu razvojnu priču. Na mrežama ima i dosta negativnih komentara i na račun imena i dizajna etikete, koji, po nekima, ne reprezentuju našu zemlju na pravi način. A oni koji poznaju američko tržište znaju da je baš ovo način da se tamo formira svest o novom, za njih u potpunosti egzotičnom piću: zanimljivo ime, etiketa koja poziva na postavljanje pitanja i potpitanja, i visok kvalitet sadržaja boce.