Čuveni magazin
Cosmopolitan dodelio je svoje prve vinske nagrade, postavivši naglavce koncept nagrađivanja vina: ovde nema ni reči o sortnosti, aromatskim finesama i teroaru, već su urednice i urednici različitih rubrika odabrali najbolja vina za različite životne prilike, opisavši ih krajnje ležernim jezikom. Da budemo precizni, ovo i nisu nagrade kao takve, već je u pitanju svojevrsna proširena degustacija sa vrlo duhovitim kategorijama, a opušten način na koji su u Kozmu pristupili vinima verovatno će zgroziti vinske puritance i oduševiti one koji se i inače raduju silasku vina "u mase".
- Vino je, možemo li tako reći, veoma važan deo naše trenutne svakodnevice? Ono je, recimo i tako, sok koji nudi emotivnu podršku. Neka se zna - ove, 2020. godine, svako je vino dobro. Završava posao. Ali, za bolje dane koji dolaze, i one crne dane koji zahtevaju zaista dobra vina, neke boce donose više vrednosti naspram uloženog novca nego neke druge. Naš tim od 27 eksperata (okej. zapravo naših urednica i urednika koji zaista vole vino) sproveo je, tokom karantina, marljivu degustaciju, naravno posvećenu višim ciljevima, i odabrao je sledeće finaliste - navodi se u uvodu velikog teksta na sajtu magazina Cosmopolitan.
Kategorije vina napravljene su tako da odražavaju ogroman spektar životnih prilika i ličnih izbora - tu su "Najbolje, a skupo vino" (
Pinot Noir kuće
The Hilt, koji staje 45 dolara), "Najbolje jeftino vino koje izgleda skupo" (
JNSQ Rose Cru), "Najbolje vino koje se prodaje na benzinskim pumpama" (
Menage a Troix, kalifornijska crvena kupaža koja staje 12 dolara)...Odabrana su i vina za svako godišnje doba, kao i vina za seks i za plakanje, za napijanje sa cimerima i za gledanje rijaliti televizije, uz prateće komentare koji su svesno lišeni bilo kakve pretencioznosti i korišćenja stručnih pojmova- tim magazina Cosmopolitan od početka je svestan da na tom terenu nema šta da traži, i u skladu sa time je i sklopio ovu neverovatno vedru i poletnu degustaciju.
Ceo izbor može se pogledati na
ovom linku.