Početna»Novosti»Gastro pregled: Lokali rade bez profita
08.08.2020.Piše: Jelena Stojčić

Gastro pregled: Lokali rade bez profita

Kraj krize u ugostiteljskom sektoru još se ni ne nazire, a strah od mogućeg kišnog septembra raste

novost gastro pregled lokali rade bez profita vinski magazin vino fino
Domaćim ugostiteljima ne preostaje ništa drugo osim da čekaju da Krizni štab proceni epidemiološku situaciju boljom i produži radno vreme lokala. Tako, možda i preguraju ovo leto. Nema više razlike, i kafana sa dva stola i najekskluzivniji restoran, bore se na sve načine da prežive. Dodatnog profita nema,a sve što zarade odlazi na plate radnicima, rentu i ostale tekuće troškove. Gostiju ima, ali nedovoljno. Nekada svakodnevno ispijanje kafe u omiljenom kafiću danas se svodi na jednom ili dva puta nedeljno. Za ručak i večeru u restoranu odlučuje se tek nekolicina, a žale se ugostitelji ni da stalne goste ne viđaju više stalno. Čak i oni koji ni sada ne preskaču da jedu u restoranima, najčešće biraju jeftiniju varijantu - doručak, i to u kafićima ili bistroima.

Budućnost ugostiteljstva

Šalterska prodaja hrane i pića, bez dužeg zadržavanja u lokalima ili dostava hrane na kućnu adresu u narednom periodu, po svemu sudeći, biće jedina profitabilna. Ugostitelji, pa i hotelijeri što pre treba da shvate da je beskontaktno ugostiteljstvo budućnost ugostiteljstva i da svoje biznise tako i preorjentišu. Crowne Plaza na primer, nudi slanje vrućeg bureka na kućnu adresu, i to pripremljenog od domaćih kora u hotelskom restoranu. Ugostiteljima očigledno ne manjka kreativnosti i inovativnosti. Baš sam u novom broju magazina Vino & Fino izdvojila deset lokala, deset potpuno različitih ugostiteljskih priča koje pre svega mogu ugostiteljima da posluže kao inspiracija. A možda mogu i da „prepišu“ novi model ugostitelja iz Firence. Oni su se dosetili pa posegnuli za običajem koji je postojao i za vreme kuge, a to je služenje vina, danas i hrane i koktela, kroz malene prozore za beskontaktnu prodaju.

Vinski turizam

Na loše poslovanje jedino se ne žale ugostiteljski objekti koji se nalaze van većih gradova,smešteni u prirodi. Bar za sada, ali, kažu, završiće se i ovo leto i doći će oktobar i loše vreme, i šta će onda da rade? S druge strane, zanimljivo je to da domaći vinari nisu preterano aktivni u privlačenju gostiju u goste u svoje vinarije. Sezona je nikad bolja za vinski turizam, a o ponudi domaćih vinarija malo gde može da se čuje. Verovatno je potrebno uložiti dosta sredstava u marketing, a u vremenu krize, nažalost, malo je onih koji imaju hrabrosti za bilo kakva ulaganja.

Do sledećeg vikenda,

Vidimo se.

Povezani unosi