Početna»Novosti»Gastro pregled: Počela kampanja 'Čisto i sigurno'
22.08.2020.Piše: Jelena Stojčić

Gastro pregled: Počela kampanja 'Čisto i sigurno'

Mada je epidemiološka situacija u našoj zemlji malo povoljnija u odnosu na prošlu nedelju, srpski ugostitelji to još uvek ne osećaju

novost gastro pregled počela kampanja Čisto i sigurno vinski magazin vino fino
Noćni klubovi i dalje ne rade, a od najavljenog produžetka radnog vremena ugostiteljskih objekata do jedan sat posle ponoći još uvek nema ništa. Osim toga, otvorena je i granica sa Crnom Gorom, što za domaće ugostitelje nužno znači manje gostiju, a samim tim i manje zarade. Novac se u kafani više ne troši tako lako. Štedi se - ili za jesen i najavljeni novi talas virusa, ili za pozni odlazak na more, kažu ugostitelji. Izgleda kao da će stanje u domaćem ugostiteljstvu još dugo biti bez većih promena. Bašte kafića jesu pune, ali su kase prazne, nažalost.

Od prošlog utorka, počela je akcija pod nazivom Sigurno i čisto koju sprovodi Poslovno udruženje hotelijera i ugostitelja (HORES) a sa ciljem spašavanja hotelijerstva i ugostiteljstva u našoj zemlji. Akcija podrazumeva izdavanje zdravstvenih sertifikata restoranima i hotelima u Srbiji. Ugostitelji moraju da ispune određene higijenske uslove kako bi uopšte podneli zahtev za dobijanje zdravstvenog sertifikata koji će važiti 6 meseci. Kako kažu iz HORESA, na taj način će gosti restorana koji imaju sertifikat bez brige moći da uživaju u omiljenom lokalu, dok će ugostiteljima to doneti više gostiju. Kada je reč o hotelima, predlog je da se sobe otvaraju QR kodom, da se gosti kraće zadržavaju na recepciji i da većina usluga bude digitalizovana. Više o tome potražite na sajtu HORESA.

Po svemu sudeći, u nedelji iza nas, jedino su hotelijeri dobro prošli. I to naročito oni u gradovima, oko 200 njih koji će, kako je najavljeno, dobiti bespovratnu pomoć u iznosu od 50.000 do 200.000 evra, odnosno 350 evra po krevetu i 150 po smeštajnoj jedinici. Naravno, uslov će biti da ne otpuste više od 10 posto radnika do kraja godine. Inače, u odnosu na isti period prošle godine, popunjenost gradskih hotela manja je za 96 odsto.

Prošle nedelje su i tri srpske destilerije osvojile nagrade na prestižnom takmičenju u Londonu, International Wine & Spirit Competition. Naše rakije iz destilerija Tok, Stara Sokolova i Ognjena osvojile su srebrne i bronzane medalje.

U Americi se Dejvid Kinč, poznati svetski šef povukao iz finala prestižne kulinarske nagrade James Beard Awards i to iz protesta zbog stanja u ugostiteljstvu. Osim toga, pozvao je i na reformu ugostiteljskog biznisa koja bi između ostalog podrazumevala i ukidanje bakšiša.

Šta mislite, da li bi srpsko ugostiteljstvo opstalo bez bakšiša?
Pišite nam.

Do sledećeg vikenda.
Vidimo se.