Početna»Novosti»Marketing je danas postao deo teroara
19.07.2019.

Marketing je danas postao deo teroara

Šarl Ševalije, čuveni enolog iz vinske kuće Rothschild, u intervjuu za Kult plave kamenice razobličio je neke od najštetnijih vinskih mitova današnjice

novost marketing je danas postao deo teroara vinski magazin vino fino
Poznati hrvatski internet magazin Kult plave kamenice, posvećen praćenju sveta gastronomije, vina i drugih vrhunskih pića, objavio je ekskluzivni intervju sa Šarlom Ševalijeom, čuvenim francuskim enologom koji je u grupi Rothschild zazdužen za sva njena francuska vina, uključujući i Rieussec u Soternu i L'Evangile u Pomerolu.

Novinar Kulta plave kamenice je, uz degustaciju vrhunskih hrvatskih vina na terasi restorana Alfred Keller u lošinjskom hotelu Alhambra, razgovarao sa Ševalijeom o stanju vinarstva u svetu, kako o dobrim stvarima tako i o stranputicama i zabludama, a mi prenosimo najzanimljivije delove ovog važnog intervjua.

Ševalije nije skeptik kada su u pitanju same klimatske promene, ali jeste kada je u pitanju njihov uticaj na vinarstvo u Bordou:

- Merlo jeste žrtva klimatskih promena. Vina u Pomerolu sada redovno imaju više od 14 odsto alkohola, a možda će otići i preko 15 odsto, jer merlo nakuplja sve više šećera. Međutim, kaberne sovinjon u Pujaku otporan je na visoke temperature. I u najtoplijim godinama, poput 2003, kabernei iz najboljih vinarija nisu prelazili 12,8 do 13,5 odsto. Zato ne mislim da će globalno zagrevanje bitno promeniti karakter velikih bordoa koji se temelje na kaberneima - govori legendarni enolog.
Poznati vinar kaže da nimalo ne odobrava inflaciju marketinga u vinskom poslu:



- Do 2000. godine teroar su činili tlo, klima, grožđe i ljudi koji proizvode vina. Od slavne berbe 2000. godine pa do danas, marketing je, nažalost, postao deo teroara. Šta to zapravo znači? U samo deset godina u Bordou su proglašene čak četiri berbe veka. To je potpuno besmisleno, jer u vreme en primeura koji se, kao što znamo, održava u proleće nakon berbe, uopšte ne možete ispravno proceniti vino, a kamoli proglasiti berbu veka - kaže Ševalije za Kult plave kamenice, koji tvrdi i da je en primeur veoma isplativ, ali sa stanovišta vinarstva pogrešan mehanizam za procenu vina.

- Ceo sistem procenjivanja berbi posle svega pola godine dubinski je pogrešan, ali donosi veliki novac i vinarijama i trgovcima, pa ćemo ga još neko vreme morati tolerisati. Jer, ako nema protoka novca, vinarije ne mogu da funkcionišu. Ovaj posao nije romantičan - zaključuje Ševalije, koji se u intervjuu dotakao i nekih konkretnih velikih, a potcenjenih berbi.

Na pitanje šta misli o neintervencionizmu u podrumu, Ševalije je bio nemilosrdan:

- A onda bismo se i u drugim područjima mogli ponašati kao pre hiljadu godina kad ni o čemu nismo ništa znali - rekao je Ševalije, dodavši da bi neki delovi Bordoa ostajali svake druge godine bez cele berbe kada bi uspostavili potpuno organsku proizvodnju.

Ceo intervju možete pročitati na sajtu Kult plave kamenice.