Početna»Novosti»Naše vinske priče su još uvek neiskorišćene
26.09.2023.

Naše vinske priče su još uvek neiskorišćene

Marija Šojić, ilustratorka, posvećena je promociji našeg turističkog blaga i smatra da na polju našeg vinskog turizma postoji veliki prostor za primenu "storytelling"-a

novost naše vinske priče su još uvek neiskorišćene vinski magazin vino fino
Ilustratorka Marija Šojić ima svestran radni portfolio u kome su se našli grafički dizajn, izrada logotipa, animacija, ali i profesionalno bavljene turizmom. Diploma geografa turizmologa uvela ju je u posao u turističkoj privredi, a ljubav prema likovnim umetnostima, delom zasnovana i na porodičnom nasleđu (unuka je slikara Milana Nikolića), ovaplotila se, pre svega, kroz ilustracije koje pravi već celu deceniju. Ove ilustracije mahom ne nastaju slučajno: Marija Šojić sarađuje sa turističkim organizacijama iz cele Srbije, a predmet njenog profesionalnog interesovanja mahom su destinacije i druge atrakcije Srbije koje predstavlja kroz ilustracije i storytelling, težeći da ih predstavi na drugačiji način. U njenom portfoliju našli su se i radovi o vinu.

Marija Šojić za Vino & Fino kaže da je vino vrlo zahtevna tema za ilustratore:

- Za dizajnere vino predstavlja veliku inspiraciju ali i izazov. U industriji vina najčešću primenu grafički dizajn ima u kreiranju etiketa. Međutim veliko polje ostaje nepokriveno, a pruža prostor za kreativnost. Vinske ture, mape vinskih rejona i vinskih puteva daju prostor za primenu ilustracija. Većina mojih projekata vezana je za turizam i turističku industriju. Prvi projekat koji sam radila, a da je vezan za vino bila je ilustracija ture obilaska vinarije Vinarium iz Banoštora i njihovih vinograda. Tura specifična po svom sadržaju tražila je i inovativan način predstavljanja. Samu turu najprikladnije je bilo predstaviti kroz mapu. Jedan od projektata je bila i mapa "Vina Inđije" za Turističku organizaciju opštine Inđija prezentovanu na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu ove godine. Ilustracija se u ovim slučajevima pokazala kao veoma zahvalna tehnika. Ona daje lični ton, prenosi atmosferu, sugeriše doživljaj.



U svom radu spajate turizam i digitalnu umetnost: koliko su kreativne umetničke interpretacije važne za predstavljenje neke zemlje i njenog turističkog blaga?

- Fotografije donose jedan pogled na njih, a crteži – sasvim drugi, duboko lični... Promotivni materijali turističkih destinacija zasićeni su fotografijama. Neretko se događa da se iste stock fotografije koriste kod raličitih subjekata turističke ponude. Upotreba ilustracije može značajno da doprinese izdvajanju u tako zasićenom tržištu. One daju određeni ton brendu. Uklopljenost sa vizelnim identitetom turističke destinacije, hotela ili vinarije daje jedinstvenu celinu na jedan potpunio nov način. Savremeni turista kupuje doživljaj. Mi taj doživljaj možemo da sugerišemo kroz svoju interpretaciju, da oslikamo raspoloženje i stil same destinacije.

Šta biste unapredili kada je u pitanju storytelling Srbije, njenih destinacija, njenih prehrambenih brendova, vinskih…?

Storytelling kao i grafička umetnost su na istom zadatku. Da ispričaju priču. Cilj priče je da nas uključi emotivno. A onda kada učestvujemo tada najbolje pamtimo. Naša zemlja je veoma bogata istorijom, mi čak ne moramo ni da izmišljamo priče, za čim se često poteže kada je u pitanju storytelling. Samo je potrebno na pravi način interpretirati događaje, mitove i legende. Sjajni su primeri u Istri kako se to radi. Neiskorišćene su priče o prvim zasadima vinove loze cara Probusa na Fruškoj gori koji je i poreklom odatle, priče o tome kako je grašac postao italijanski rizling. Samo na polju vinskog turizma postoji velik prostor za primenu storytellinga.

Koji su vaši naredni zanimljivi projekti, i šta biste voleli da radite ali vam još uvek nije ponuđeno?

Pored klijenata za koje radim plan mi je da se više posvetim svom brendu Crtež. Radi se o ilustracijama koje su inspirisane putovanjima koje apliciram na upotrebne predmete. Ako bih mogla da biram volela bih da za jedan brend, bilo hotelski ili vinski radim storytelling kroz ilustraciju.