Početna»Novosti»Nova navika Kineza: vino uz onlajn susrete
12.06.2020.

Nova navika Kineza: vino uz onlajn susrete

Sjana vest sa mnogoljudnog tržišta - prosečni vinopija od početka pandemije kupuje češće i troši više na vino nego pre početka karantinskih mera!

novost nova navika kineza vino uz onlajn susrete vinski magazin vino fino
Iz Kine, najbrže rastućeg vinskog tržišta na svetu, stižu lepe vesti za celu industriju vina. Uprkos svim očekivanjima, pandemija virusa korona nije dovela do smanjenja potrošnje vina, već je radikalno promenila potrošačke navike Kineza: vinopije u mnogoljudnoj zemlji počele su da konzumiraju vino kod kuće, poput ljudi na razvijenom Zapadu.

Izveštaj kuće Wine Intelligence, napravljen na osnovu ankete napravljene među ljubiteljima vina u 12 kineskih gradova, pokazuje da prosečni kupac vina od početka pandemije kupuje češće i troši više na vino nego pre početka karantinskih mera.

- Naša hipoteza bila je da će restrikcije koje je uvela kineska vlada imati negativan efekat na potrošnju vina – rekao je Ričard Halsted, prvi čovek kuće Wine Intelligence, dodavši da je ta hipoteza bila zasnovana na činjenici da Kinezi vino najradije piju u restoranima i barovima. Umesto toga, potrošnja vina kod kuće se dramatično povećala, rekao je i dodao:

- Stvorene su nove prilike za uživanje u vinu, kao što su onlajn sastanci sa prijateljima i ispijanje čaše vina popodne ili uveče pred spavanje – rekao je Halsted. Anketa je otkrila da čak 57 procenata učesnika u istraživanju pije vino tokom onlajn sedeljki, a trećina njih je navela da se to dešava dva ili više puta nedeljno.

Halsted je rekao da ovaj trend predvode ljudi koji su već navikli da piju vino i da je, kako je naveo, “ova grupa potrošača ohrabrila svoje prijatelje da i oni počnu da piju vino u tim prilikama i da u većoj meri kupuju vino za uživanje kod kuće”.

Podrazumeva se da najviše koristi od ovog trenda imaju onlajn prodavnice.

- Lavovski deo kupovine otpada na digitalne prodavnice – navodi se u izveštaju koji će, s obzirom na značaj Kine kao tržišta koje ima ogroman strateški značaj za sve vinske regije na svetu, zasigurno imati veliki odjek među trgovcima vinom.Naravno, nepoznato je da li će ove navike preživeti pandemiju ili će se Kinezi vratiti starim navikama – uživanju u vinu u velikom društvu, u restoranima i barovima, ili će steći nove hedonističke navike nalik na one na razvijenom Zapadu, gde je kućna konzumacija vina sasvim uobičajena i predstavlja deo potrošačkog obrasca srednje klase. Za sada se čini da su kineske vinopije otkrile zadovoljstva uživanja u sopstvenom domu uz čašu dobrog vina.

- Pitali smo ljude koji su im prioriteti za period posle pandemije. Izgleda da se lep i udoban život i uživanje u luksuznoj robi, uključujući i vino, sada nalaze ispred velikih društvenih događaja i putovanja u inostranstvo – navodi Halsted.

Šta god da se dogodi nakon pandemije, jedno je izvesno: procene da će vinska scena u Kini pretrpeti veliku štetu pokazale su se kao pogrešne, što je sjajna vest za celu vinsku planetu, pa i za naše vinare koji poslednjih godina intenzivno tragaju za načinima za plasman na ovo ogromno i zahtevno tržište.

Povezani unosi