Početna»Novosti»Prodaja šampanjca raste: počinju 'lude dvadesete'?
22.04.2021.

Prodaja šampanjca raste: počinju 'lude dvadesete'?

Otmeni francuski penušavci, pratioci slavlja i važnih životnih povoda, ponovo su u modi u periodu u kome se konačno nazire kraj pandemije

novost prodaja šampanjca raste počinju lude dvadesete vinski magazin vino fino

Nakon jedne od najtežih godina za proizvođače šampanjca, čini se da su vinoljupci ponovo spremni da slave uz penušavce. Kraj pandemije još nije na vidiku, ali neke zemlje ipak mogu da računaju na to da će predstojeće leto biti lakše od prošlog i da će biti i povoda i načina za žive susrete sa prijateljima, i za otvaranje boca vina koje simbolizuje slavlje i dobro raspoloženje. Mnoge prognoze govore da će nakon sumornog perioda pandemije uslediti raskošne, ekscesivne "lude dvadesete" obeležene hedonizmom i blistavim zabavama, a prodaja šampanjca ukazuje na to da ovakva proročanstva nisu daleko od istine.

Kuća Moët Hennessy, šampanjski gigant koji u svom portfoliju ima brendove Moët & Chandon, Dom Pérignon, Ruinart i Veuve Clicquot, zabeležila je rast od 22% u prvom kvartalu 2021. u odnosu na 2020. Menadžeri ove kuće veruju da će globalna kampanja vakcnacije omogućiti brži povratak normalnom životu, uključujući i mogućnosti za susrete i slavlja sa prijateljima.

- Prošlu godinu obeležili su vrtoglavi usponi i padovi - rekla je za Fortune An-Sofi Stok, potpredsednik za šampanjce u kući Moët Hennessy.

- Na samom početku pandemije prodaja je drastično pala jer su ljudi bili zaključani, i potpuno neizvesne budućnosti. Nikome nije bilo do slavlja - rekla je i dodala da je potom usledio period kada su kupci imali više novca na raspolaganju, jer nisu izlazili u restorane i barove, niti su putovali. To, uz eksplozivni rast onlajn prodaje i želju da se napravi restoranska atmosfera kod kuće, potpuno je promenilo prodajnu strukturu šampanjca. Stok kaže da čak 40% rasta u prodaji dolazi od ljudi koji nikada ranije nisu kupovali šampanjac.

- Tokom pandemije videli smo da ljudi postaju sami svoji barmeni i šefovi. Okrenuli su se premijum brendovima kao što su naši šampanjci, da bi stvorili kod kuće onu specijalnu atmosferu koja se može iskusiti samo u restoranu ili baru. To je sada postala njihova druga priroda - rekla je Stok, koja je navela i da od Nove godine postoji lep trend rasta prodaje šampanjca: ljudi su, kako ona smatra, želeli da dostojno proslave kraj veoma mučne godine, a trend se nastavio i nakon praznika.

- Svi smo veoma obodreni ovo stopom rasta i nadamo se da će tokom ostatka godine biti otvoreno još mnogo boca penušavca. Kupci sada češće žele da se časte nečim posebnim, čak i u svakodnevnim prilikama kao što je obična sedeljka sa prijateljima. Izlazak iz teškog zajedničkog iskustva kao što je ono od prošle godine čini da i mali momenti sreće budu dostojni slavlja - zaključila je Stok.