Početna»Novosti»Prodor srpskih vina i rakija na kinesko tržište
29.11.2019.

Prodor srpskih vina i rakija na kinesko tržište

Jedanaest vinarija i tri destilerije iz Srbije predstavili su se na nacionalnom štandu na najvećem azijskom vinskom okupljanju, ProWine China u Šangaju

novost prodor srpskih vina i rakija na kinesko tržište vinski magazin vino fino
Sedmi po redu sajam ProWine China, održan od 12. do 14. novembra, označio je, nadamo se, novu i bitnu fazu u našem vinarstvu: izlazak na tržište Kine. Naši proizvođači vina i rakije prvi put su zajedno nastupili na ovom velikom sajmu koji se održava u Šangaju i na koji je ove godine došlo 20.640 profesionalaca u potrazi za novim ukusima i mirisima sa cele planete.

U Šangaj je ukupno došlo 820 izlagača iz 37 zemalja, a srpska "reprezentacija" sastojala se od sledećih kuća: Destilerija BB Klekovača, Fruškogorski vinogradi, Toplički vinogradi, Vinarija Aleksić, Vinarija Temet, Destilerija Zarić, Vinarija Doja, Vinarija Trivanović, Vinarija Zvonko Bogdan, Vinarija Čoka, Vinarija Aleksandrović, SIMEX, RUBIN i Vinarija Erdevik.

U razgovoru za Vino & Fino nakon sajma, predstavnici srpskih vinskih kuća i destilerija kaže da je premijeran nastup na ProWine bio zadovoljavajući, ali da je svakako potrebno još rada.



Aleksandar Marinković iz vinarije Aleksandrović kaže da ova kuća već ima tradiciju nastupa na azijskim sajmovima, u Šangaju, Hong Kongu, Singapuru...

- Štand je bio na korektnoj lokaciji s obzirom na to da Srbija ovde nastupa prvi put. Mi ćemo se truditi da uvek budemo deo nacionalnog štanda jer je to najbolji način da se promoviše Srbija kao nova vinska zemlja a i mi kao proizvođači. Definitivno treba težiti ka tome da se pojave još neki proizvođači vina. To je dobro za prvi put, ali može bolje.

Marinković kaže da su u Šangaju predstavili i vino od prokupca, koje je veoma zainteresovalo Kineze:

- Kinezi i drugi Azijati posebnu pažnju obraćaju na crvena vina. Što se nas tiče, tu se Regent uvek posebno ističe, a sada smo predstavili i prokupac i veoma smo zadovoljni reakcijama. Kinezi sada imaju određeno vinsko znanje i traže nešto autentično i drugačije. Uvek se zainteresuju kada im kažemo da je to stara, autohtona sorta.

Milan Zarić iz destilerije Zarić kaže da je odlično što je napravljen probooj na kineskom tržištu i predlaže da sledeće godine nastup naših vinara bude interaktivniji, sa B2B dešavanjima i jačom organizacionom podrškom države:

- Bilo bi dobro obezbediti nešto bolja pozicija u sajamskom prostoru, ali sam svestan da to nije tako lako uraditi jer je posredi jedan od najvećih događaja te vrste na svetu. Takođe, trebalo bi da se pravi više prezentacija naših vina na B2B događajima i bilo bi dobro da se u promociju naših pića uključi i naša diplomatija, koja bi obezbedila kontakte u Šangaju, Pekingu i drugim metropolama Kine - govori Zarić.

Zarić kaže i da kineski ljubitelji žestokih pića veoma cene naše rakije:

- Kinezima se jako dopadaju naše rakije, jer oni i inače imaju tradiciju konzumacije žestokih pića, od kojih su neka jača od naših, sa čak 55 posto alkohola. Naročito im se dopada to što se naše rakije prave od čistog voća - govori Zarić.

Dragana Janjić iz vinarije Aleksić kaže da je nastup u Kini u osnovi bio uspešan, ali da je potrebno učiti na greškama i sledeći put biti još bolji:

- Mislim da smo prikazali šarenolikost našeg tržišta i da su obuhvaćeni svi delovi Srbije. A za sledeći put - treba promeniti izgled štanda, ali to je već stvar našeg internog dogovora. Štand su organizovale Privredna komora i Razvojna agencija Srbije, a učešće u svim troškovima imali su i vinari i ti troškovi nisu bili zanemarljivi. Mislim da Privredna komora i Razvojna agencija treba da subvencionišu taj projekat na ProWine sajmu i da troškovi za zakup štanda budu manji. Štand je u smislu prepoznatljivosti organizovan isto kao na sajmu u Dizeldorfu - govori Dragana Janjić, koja ima i jednu ozbiljnu primedbu na organizaciju štanda:

- Moja velika zamerka odnosi se na to da je na štandu Srbije promovisana makedonska vinarija. Mislim da je to nedopustivo. Svi koji su bili prisutni iz Privredne komore i Razvojne agencije zažmurili su na tu situaciju. Nemam ništa lično protiv bilo koga, ali ako nastupamo na sajmu kao Srbija, onda tu treba da budu firme koje su registrovane u Srbiji - govori Dragana Janjić.

Poznata vinarka kaže i da je kineska stručna publika odlično reagovala na vina Aleksić:

- Mi smo u Kini već imali distributere i pre dolaska na ProWine, a sada smo našli i distributere za nova tržišta. Poznato je da kineska publika uglavnom konzumira crvena vina, mada nisu ostali imuni ni na bela vina, posebno na tamjaniku. To je još uvek mlado i nerazvijeno tržište i vinska kultura je u fazi razvoja, ali potencijal tog tržišta je ogroman i na njemu ima mesta za sve - optimistična je Dragana Janjić.

ProWine China se održava u Šangaju od 2013. godine i predstavlja azijsko izdanje dobro poznatog sajma ProWein u Diseldorfu.