Početna»Novosti»Sklad Japana u čaši viskija
27.03.2020.

Sklad Japana u čaši viskija

Hibiki Japanese Harmony je odličan blend viski napravljen tako da odgovori na akutnu nestašicu starijih japanskih singl maltova

novost sklad japana u čaši viskija vinski magazin vino fino
Na srpskom tržištu odnedavno se može kupiti japanski viski Hibiki Japanese Harmony kompanije Suntory, sofisticirani "nevintažni" blend iz tri slavne destilerije, odležao u pet različitih bačvi. Za distribuciju ovog sjajnog pića koje je već neko vreme hit na tržištu viskija postarala se kompanija Calix.

Japanske destilerije viskija poslednjih par godina kubure sa disparitetom ponude i potražnje: uspon japanskih viskija doveo je do prodajnog buma, koji destileri ne mogu da isprate. Rezultat je nestašica japanskih starih viskija. Prvo su "stradali" veoma popularni viskiji Hibiki 17 i Hakushu 12 koje proizvodi kompanija Suntory. Ovim etiketama pridružili su se i viskiji destilerije Nikka iz linije Taketsuru: etikete stare 17, 21 i 25 godina upravo se povlače sa tržišta. Ovim putem pošle su i manje poznate destilerije.

Nestašica, naravno, ne znači da će destilerije propasti, već da će se, dok im sazrevaju velike količine singl malt viskija namenjenih prodaji u najvišem tržišnom segmentu, okrenuti blendovima viskija mlađeg porekla. Ovi "nevintažni" viskiji, dakle pića bez oznake godine, prave se tako da stilom i kvalitetom tvore adekvatnu zamenu za singl malt viskije koji su nestali iz prodavnica. Jedno od ovih pića je i izvrsni Hibiki Japanese Harmony, blend proizveden u destilerijama Yamazaki, Hakusho i Chita i koji svoj izrazito harmoničan ukus duguje sazrevanju u pet različitih vrsta buradi, od kojih se jedno pravi od japanskog mizunara hrasta, čuvenog među poznavaocima i veoma skupog: cena ovih buradi doseže i 6.000 dolara.

Rezultat ovog složenog mešanja aroma je sofisticiran, pitak viski lepe, voćne arome, ukusa sa notama kajsije i suvog grožđa u pratnji egzotičnih začina, i duge, elegantne završnice. Sve u svemu, piće koje je odličan ambasador jedne neobične faze u istoriji japanskog viskija, prilagođeno ukusu savremenog i mladog poznavaoca viskija, i, kao i većina japanskih pića u ovoj klasi, tehnički besprekorno izvedeno. Konac koji delo krasi je ambalaža: izuzetno elegantna boca ima 24 "rebra" koja asociraju na dvadeset i četiri perioda godine u Japanu - njihova mala "godišnja doba".