Početna»Novosti»SVE ŠTO RADIMO MORA DA BUDE ODLIČNO
20.01.2021.Promo

SVE ŠTO RADIMO MORA DA BUDE ODLIČNO

Intervju: Radoš Vukićević, generalni direktor vinarije Tikveš

novost sve Što radimo mora da bude odliČno vinski magazin vino fino
U godini za nama vinarija Tikveš proslavila je 135 godina postojanja. Slavna vinska kuća danas je na svom istorijskom vrhuncu, prepoznata po vinima visokog kvaliteta koja stižu u sve delove sveta. Poseban deo poslovanja posvećen je visokokvalitetnim vinima sa snažnim pečatom teroara, svrstanim u grupu Tikveš Chateaux & Domains. Nju čine brendovi Domaine Lepovo, Barovo i Bela Voda, te vina francuske vinarije Chateau de Gourdon. U razgovoru za Vino & , generalni direktor Radoš Vukićević ističe da praviti vino znači živeti ono što radiš.

Koliko vas obavezuju godine i šta donosi budućnost?

- Kreiranje vina izuzetno je značajno. Kroz njega se neguje tradicija, pokazuje znanje i stiču veštine koje se pretaču u svaku kap vina. Tradicija vinarije Tikveš duga 135 godina obavezuje, ali istovremeno podstiče na nove vrednosti u vremenu u kome živimo i koju stvaramo za budućnost. Tokom ovih godina pokazali smo kako se raste i razvija, da rad i upornost donose rezultat i da je neophodna velika strast, vizija, odlučnost i hrabrost, kao i želja za usavršavanjem. Vodeći se ovim principima, Tikveš kontinuirano razvija svoju autentičnost i lidersku poziciju na tržištu.

Kreativnost je od izuzetnog značaja za stvaranje kompanije kao što je naša, kao i uspešni timovi koji je vode, svako u svom segmentu. Mi već dugo ne živimo u sadašnjosti, već stvaramo i kreiramo budućnost. Dugoročni ciljevi i investicije preduslov su za razvoj vinarije. Ulaganje je kontinuirano u sve segmente proizvodnje i kada mislimo da smo nešto završili, otvara se nešto drugo bez čega nije moguć dalji proces savremenog rada. Tokom prošle godine investirali smo u podizanje novih 38 hektara vinograda na lokalitetu Babuna kod Velesa. Do 2022. godine kontinuiranim investicijama predviđeno je se uloži u još 650 hektara novih vinograda. Želimo da se pohvalimo i novom mašinom koja bere grožđe, čime smo rešili dugogodišnji problem sa beračima. Sve ovo su mali delovi, mali "šrafovi“ koji su neophodni da bi išli u korak sa svetom.

Vinograd na lokalitetu Bela Voda

Vino, to je vaš život 365 dana u godini, zar ne?

- Postavili smo sebi za cilj da živimo budućnost, ali i da postižemo uspehe i stvaramo proizvode koje godinama unazad prepoznaje ceo svet i za koje nas nagrađuju istaknuti stručnjaci. Pravimo kvalitetno, vrhunsko premijum vino što je prava nauka ukrštena sa modernom proizvodnjom, ali ipak protkana tradicijom koja čini sublimaciju više činilaca. Poznato je da na našem podneblju postoji duga tradicija gajenja vinove loze i proizvodnje vina i ako smo se odlučili da nešto radimo to mora da bude odlično. Nismo skromni kada ovo kažemo, jer znamo koliko dajemo sebe, koliko ulažemo i šta želimo.

Da li je lako raditi kada imate izgrađen brend?

- Od preuzimanja vinarije Tikveš, grupacija M6 nastavila je i istovremeno započela novu eru razvoja izgradnje brenda. Nije jednostavno imati temelje sa zgradom na kojoj je potrebno mnogo raditi. U svakom trenutku smo tražili rešenje za svaku celinu. Susretali smo se sa tehnološkim poteškoćama, morali smo da radimo ispočetka plasman robe na tržište, sređujemo vinograde i pravimo nove ugovore. Sada je to sve iza nas. Godinama smo sve veći i veći, a što je još važnije od prosečnog grožđa došli smo do kvalitetnog. Modernizacija vinarije, stručni kadar vodili su nas ka vinariji Domaine Lepovo koju smo podigli gotovo od nule. Sledeći korak bila je kupovina francuske vinarije Château de Gourdon koju smo revitalizovali i svim resursima koje imamo podigli za kratak period na visok nivo. Danas se sva ova vina mogu naći na različitim tačkama sveta.

Kako vidite budućnost?

- Da radimo i stvaramo uvek novo i drugačije i da postanemo ,,kuća velikih vinskih brendova”. Ovo je samo prvih 135 godina postojanja vinarije Tikveš, a na našim planovima se kontinuirano vrlo ozbiljno i naporno radi. Svet treba i mora da upozna naš region zato želimo da proširimo izvoz u još više zemalja sveta. Mi smo ambiciozni i imamo cilj, ali i ljubav koju ulažemo, stručne ljude i energiju za drugačiju i uspešniju budućnost u kojoj će vina sa Balkana biti ravnopravni igrači na svetskoj vinskoj sceni.