Početna»Novosti»Tri oblika čaše za sva vina na planeti
18.02.2021.

Tri oblika čaše za sva vina na planeti

Vinski ekspert Karen Meknil dizajnirala je komplet čaša po imenu Flavor First koji je, po njenim rečima, dovoljan da ispuni potrebe i najzahtevnijih vinoljubaca

novost tri oblika čaše za sva vina na planeti vinski magazin vino fino

Karen Meknil, autorka knjige The Wine Bible i jedan od najuticajnijih popularizatora vinske kulture u Americi i širom anglosaksonskog sveta, obrnula je naglavce danas vrlo popularan koncept po kome svaka sorta vinove loze treba da ima svoju vinsku čašu. Komplet čaša za vino koje je dizajnirala ima samo tri oblika čaše, a oni nisu vezani ni za sorte ni za boju vina, već za njegove organoleptičke osobine. Čaše koštaju vrlo skromnih 12.5 dolara po komadu, a Karen Meknil tvrdi da je komplet od tri čaše dovoljan za uživanje u najvećem broju vina na planeti.

Meknil je rekla za Wine Searcher da je na ideju za ove čaše došla tokom razgovora sa studentima na čuvenom Američkom kulinarskom institututu. Vrlo mali broj studenata govorio je da preferira vina od neke određene sorte i uglavnom su govorili da, na primer, vole "snažna crvena vina".

- Kada ubedite svet da svaka sorta zahteva sopstvenu čašu, gde je kraj tome? To je otišlo toliko daleko da sada ima ljudi koji iz inata piju sva vina iz jedne čaše. Ali i to je preterivanje jer čaša zaista utiče na percepciju vina - rekla je Meknil i dodala da je provela šest meseci degustirajući vina iz 60 različitih čaša.

- Nikada nisam razumela način na koji čaše "rade". Da li je u pitanju zapremina ili oblik? - zapitala se Meknil i tokom svog istraživanja ustanovila da je najvažniji deo čaše, onaj koji u najvećoj meri utiče na doživljaj vina - najširi deo čaše. U skladu sa tim, čaša Crisp & Fresh najšira je pri vrhu, čaša Bold & Powerful najšira je na dnu a Creamy & Silky najšira je u sredini.

. Oblik koi me je najviše iznenadio je Crisp & Fresh. Što je najširi deo čaše bliži vrhu, to će vino u njemu više "poludeti" kada je aroma u pitanju. Ne znam zašto je to tako - rekla je Meknil.

Čaše iz kompleta po imenu Flavor First proizvodi firma Oneida, koja počinje globalnu promociju ovog seta kome se smeši lepa budućnost, i to iz više razloga: prvi je svakako povoljna cena za čaše sa sjajnim "pedigreom", a drugi je briljantna odluka da sve čaše budu iste visine, što je sigurna "ulaznica" za svet ugostiteljstva.