Početna»Novosti»U TOKU JE GLOBALNA DIGITALNA TRANSFORMACIJA
30.08.2021.Promo

U TOKU JE GLOBALNA DIGITALNA TRANSFORMACIJA

Intervju: Branka Pudrlja Durbaba, glavni direktor za tržište, A1 Srbija

novost u toku je globalna digitalna transformacija vinski magazin vino fino
- Duboko smo zagazili u digitalnu eru, u kojoj želimo da budemo pouzdan operator i pomognemo korisnicima da pronađu najbolja rešenja za sebe – kaže Branka Pudrlja Durbaba u novoj rubrici magazina Vino & Fino, pod nazivom Business & Pleasure.

Kompanija A1 pozicionirana je na srpskom tržištu telekomunikacija kao operater koji je sinonim za stabilnost i brzinu, i koji je, kao takav, jedan od nosilaca digitalne transformacije naše zemlje, pogotovo u ovom izuzetno izazovnom periodu. Branka Pudrlja Durbaba, glavni direktor za tržište u A1 Srbija, jedan je od članova tima koji se munjevito prilagođava zahtevima i potrebama tržišta, u skladu sa pravilom da u digitalnoj eri na tržištu nema mesta za oklevanje.

Na koji način A1 nastavlja da odgovara pandemijskom izazovu? Mnoge stvari su se promenile za 18 meseci, a naročito odnos prema radu i komunikaciji na daljinu.

Pandemija je ubrzala digitalnu transformaciju u svim sferama života i rada. Reči koje se svuda provlače su online i digitalizacija. Naša nastojanja su bila i dalje su da budemo pouzdan operator na čiju se podršku korisnici mogu osloniti u svim segmentima. Od stabilne mreže, više interneta, još personalizovanijeg pristupa do razvijanja posebno kreiranih rešenja za biznis korisnike. Da su naši napori prepoznati potvrđuje i podatak da smo u prvom kvartalu 2021. godine bili operator sa najvećim brojem prenetih brojeva. Osim toga, pokazalo se da je za neke sektore koji se tradicionalno vezuju za poslovni prostor, kakav je npr. korisnička podrška izvodljivo da rade po režimu rada od kuće. To je otvorilo mogućnost zapošljavanja ljudi iz lokalnih gradova kao i teže zapošljivih kategorija stanovništva.

Šta vas izdvaja od konkurencije kada su u pitanju inovativna rešenja za poslovne korisnike?

Rešenja koja obezbeđuju veću efikasnost i optimizaciju poslovnih procesa zahvaljujući primeni naprednih ICT tehnologija, kao što su privatne LTE mreže i druga napredna rešenja za povezivanje uređaja - i servise kao i cyber bezbednost i drugi servisi kakvi su na primer office, exoscale i telehousing. Posebno smo ponosni jer korisnicima možemo da pružimo benefite najpouzdanije globalne tehnologije za efikasniji, sigurniji i ekonomičniji prenos podataka za uređaje koji se povezuju internetom - Narrow Band Internet of Things. Želimo da poslovnim korisnicima budemo partner na putu digitalizacije, a podržavamo ih i pomoću besplatne poslovne platforme Naša mreža, gde mogu da se informišu, umreže i razmene isksutva i kontakte.

Osluškivanje potreba korisnika je centralni deo rada na tržištu. Šta je to što će tržište u sve većoj meri tražiti u budućnosti?

Iako je prva asocijacija na telekomunikacionog operatora – pružanje konektivnosti, A1 Srbija je osim ljudi usmeren i na povezivanje uređaja. Budućnost već sada zahteva kreiranje end to end rešenja, zaokruženih procesa koji biznis korisnicima daju optimalno rešenje po sistemu „ključ u ruke“. S druge napredak tehnologije donosi brojne mogućnosti kada govorimo o korisničkom iskustvu – AI, VR, AR i glasovni korisnički interfejs mogu drastično uticati na oblikovanje korisničkog iskustva i veću personalizaciju.

Koje novine vaša kompanija priprema u budućnosti i šta je njihov fokus - nove tehnologije, precizno "ukrojeni" paketi usluga i tarifa koji će bolje odgovoriti na zahteve tržišta, ili nešto drugo?

Duboko smo zagazili u digitalnu eru, u kojoj želimo da budemo pouzdan operator i pomognemo korisnicima da pronađu najbolja rešenja za sebe. Počeli smo novom Moj A1 aplikacijom, kroz koju smo svim postojećim i novim korisnicima poželeli dobrodošlicu u vidu poklon dodataka koje mogu samostalno da biraju i aktiviraju do kraja 2021. Lansirali smo pakete sa čak terabajtom interneta, osim toga tu je dodatak za zaštitu na internetu za sve uređaje koji su na A1 mreži kao i napredna rešenja prilagođena potrebama biznisa. Takođe, zahvaljujući sinergiji sa A1 Telekom Austrija Grupom, lansirali smo sopstveni brend telefona. I u narednom periodu nastavićemo da razvijamo napredna rešenja i usluge koji će život u digitalnoj eri učiniti jednostavnijim i kvalitetnijim.

E-kupovina je važan talas budućnosti, što važi za sve sfere prodaje i usluga, pa i za vino i gastronomiju. Kako vidite ovaj trend u sferi telekomunikacija?

E-kupovina je doživela očekivani „bum“ tokom pandemije i očekujem da će se taj trend nastaviti. Ipak, ljudima sa našeg podneblja je i dalje važno da imaju direktnu komunikaciju sa živom osobom u tom procesu. Zato smo, pored postojeće e-prodavnice, prvi lansirali i virtuelnu prodavnicu koja objedinjuje iskustvo kupovine na prodajnom mestu i svih prednosti online kupovine. Kada su u pitanju ovakva rešenja zahvaljujući kojima se tehnologija i ljudsko delovanje međusobno dopunjuju, verujem da ono najbolje tek dolazi.

Prati vas reputacija osobe koja ceni dobro vino. Koje su vam najdraže sorte i da li pratite proces "rebrendiranja" naših tradicionalnih sorti i njihovog oživljavanja u vinogradima i na tržištu?

Čaša dobrog vina je za mene sinonim za uživanje. Od crnih posebno volim merlo i kaberne sovinjon i kupaže ta dva, a od belih šardone i malvaziju. Moj prvi izbor uvek su domaće vinarije i jako me raduje što je usled većeg fokusa na srpski turizam tokom prošle godine i popularnost domaćih vinarija porasla. Takođe, kao neko ko snažno podržava i ohrabruje žensko preduzetništvo, moram da kažem da se sve više okrećem vinarijama čiji su vlasnici i proizvođači žene.