Početna»Novosti»Ukusi Francuske dolaze u Srbiju 21. marta!
19.03.2019.

Ukusi Francuske dolaze u Srbiju 21. marta!

Širom planete, restorani, od skromnih bistroa do najekskluzivnijih tačaka na gastronomskoj karti sveta, ponudiće gostima meni u čast francuske gastronomije

novost ukusi francuske dolaze u srbiju 21 marta vinski magazin vino fino
Posle velikog uspeha četiri svetske francuske večere koja su organizovane u martu 2015, 2016, 2017. i 2018, najavljeno je i peto izdanje Ukusa Francuske za četvrtak, 21. mart 2019. godine. Koncepcija je ostala ista: širom planete, restorani, od skromnih bistroa do najekskluzivnijih tačaka na gastronomskoj karti sveta, ponudiće svojim gostima za večeru svoj meni u čast francuske gastronomije.

Goût de France (Ukusi Francuske) je stvoren na inicijativu jednog od najpoznatijih francuskih kuvara, Alena Dikasa i Ministarstva za Evropu i spoljne poslove. Koncepcija je nadahnuta davnašnjom idejom Ogista Eskofijea, koji je daleke 1912. godine organizovao Epikurovu večeru (istog dana, u nekoliko svetskih gradova bio je poslužen jedan meni za veliki broj zvanica – tačnije njih 60.000). Međutim, gastronomska fešta Goût de France (Gu de Frans) – Ukusi Francuske ne nudi isti meni u celom svetu. Naprotiv, svaki majstor kulinarstva ima priliku da sastavi svoj meni, koristeći lokalne proizvode i tradiciju kao inspiraciju. Meni ipak treba da bude inspirisan francuskom kuhinjom. Dakle, svaki kuvar koji želi da se priključi akciji osmišljava svoj meni à la française prilagođen lokalnim uslovima i održivoj ekonomiji; kroz ponuđeni meni svaki šef ima punu slobodu da istakne sopstvenu kulinarsku tradiciju i gastronomske veštine.

Ovo jubilarno peto izdanje biće u znaku, ali bez obaveze, društveno odgovorne gastronomije, kao i Provanse. Od restorana se očekuje da tog dana ponude svojim gostima menije koji je pripremljeni u skladu sa imperativima savremenog doba, a to su poštovanje i zaštita prirode i zdravi obroci. Očekuje se učešće 5.000 šefova koji će promovisati lokalne proizvođače i proizvode koji su uzgojeni ili spravljeni tako što štite životnu sredinu. Osnovu treba da čine sveži, sezonski i lokalni proizvodi sa smanjenim procentom masti, šećera, soli i proteina i sa mnogo povrća. Cenu ponuđenih menija određuju sami restorani.



U prvom izdanju Goût de France u Srbiji 2015. učestvovalo je pet restorana, a već od drugog izdanja pa do ovogodišnjeg ih uvek ima oko petnaest. Francuski meniji biće posluženi 21. marta 2019, a neki i tokom cele sedmice od 18-24. marta, u beogradskim restoranima Ahh Riba, Delicent, Enso, Falkensteiner Hotel Belgrade restaurant, Franš, Homa, Kalemegdanska terasa, Klub književnika, Langouste, Madera, Mama Shelter, The Square Beograd, Two Kings, Vin et Baguette, Voulez-vous, kao i u Zrenjaninu, u Salašu kod stare dunje.

Zrenjaninska kompanija Mlekoprodukt, deo francuske grupe Savencia, je jedini proizvođač sira koji učestvuje na ovogodišnjim Ukusima Francuske, kao i partner cele manifestacije koji je podržao organizaciju.

Mlekoprodukt će učestvovati u programu petog izdanja Ukusa Francuske, 21. marta u restoranu Salaš kod stare dunje u Zrenjaninu. Duh Francuske doneće novi sirevi u listićima brenda Ile De France - Baldaran, namenjen za toplu upotrebu, ementaler pod nazivom Normantal i prepoznatljivi Bri.

Budući da je Francuska čuvena po delikatesima od sira, kompanija Mlekoprodukt trpezu će upotpuniti tradicionalnim Caprice des Dieux (Kapric bogova) koji vodi poreklo iz davne 1956. godine, mekanim Saint Agur sa plavim plemenitim plesnima, le Rustique kamemberom, sirnim namazom Tartare, kao i kozjim sirom Chavroux . Pored svih “Francuza” na meniju će biti i nezaobilazni domaći polutvrdi sir Biser Trapist Selekta od ovčijeg i kravljeg mleka, koji je izašao iz fabrike u Zrenjaninu.

Više informacija i spisak svih restorana na svetu koji učestvuju u ovoj akciji mogu se pronaći na sajtu na sajtu www.goodfrance.fr.