Po prvi put, srpske vinarije imaju priliku da se zajednički predstave na jednom od najznačajnijih sajmova vina i alkoholnih pića u Aziji –
ProWine Tokyo 2025, koji se održava od 15. do 17. aprila u izložbenom centru Tokyo Big Sight.
Na zajedničkom štandu Srbije izlaže ukupno osam kompanija – sedam vinarija i jedna destilerija:
Aleksandrović, Zvonko Bogdan, Atelje Šapat, Podrum Pevac, Lastar, Matijašević, BT Winery i destilerija Zarić.
Ovo kolektivno predstavljanje rezultat je privatne inicijative i organizacije, i predstavlja važan korak ka promociji srpskih vina i jakih alkoholnih pića na tržištu Japana, i šire azijsko-pacifičke regije.
Zajedničko predstavljanje srpskih vinara i destileraOrganizator grupnog nastupa je kompanija ProExpo d.o.o. iz Beograda, čiji direktor
Nemanja Hadži-Pavlović ističe važnost ovog iskoraka na japansko tržište:
- Ovaj projekat mi je od velikog značaja, kako profesionalno, tako i lično. Mnogo toga radimo premijerno – ovo je prvi iskorak naših vinara i destilerija na tržište Japana. Za relativno kratko vreme sam uspeo samostalno da organizujem njihov nastup. Ponosan sam što su vinari i proizvođači rakija prepoznali ovu priliku da se nametnu azijskom tržištu koje je otvoreno za nove ukuse i sve više prepoznaje autentične i visokokvalitetne proizvode iz istočne Evrope. Srbija do Tokija, to je cilj kome težimo - rekao je.
Sajam ProWine Tokyo okuplja vodeće uvoznike, distributere, somelijere, HoReCa partnere i medije iz Japana i regiona, i predstavlja ključnu tačku ulaska na japansko tržište, koje je poznato po visokim standardima, ali i velikom interesovanju za vina iz zemalja sa bogatom vinskom tradicijom.