Sve do poslednjeg dana oktobra domaći ugostitelji moći će duže da rade nego ranije, odnosno do 1 sat ujutru. Posle toga, kako kažu, ko preživi pričaće. Inače, odluka o produžetku radnog vremena lokala u našoj zemlji ne odnosi se na ugostiteljske objekte koji nemaju baštu, odnosno, lokale u zatvorenom prostoru. Njihovo radno vreme i dalje je do 21 sat.
Pre nekoliko dana, dok sam čitala svoje stare tekstove, zaključila sam, zanimljivo, da za čitavih pet meseci koliko već "traje korona" nisam ni spomenula ugostitelje koji su zapravo uspeli da "pobede koronu“. To su uglavnom ugostitelji koji se nalaze van većih gradova, a opet, u okolini istih. Reč je o objektima koji nude oazu mira, i to na pola sata vožnje od centra grada. Ti lokali imaju dobre vlasnike i menadžere od kojih su mnogi tek ove godine osetili šta zapravo znači zarada. Sada, pred kraj sezone, zadovoljno trljaju ruke i u, po predviđanjima, tešku zimsku ugostiteljsku sezonu, ulaze punih džepova.
Bravo i svaka čast!
Zbog korone je došlo je do mnogih promena u ugostiteljstvu širom sveta. Osim promena, sigurno je da je i epidemija nametnula i neke nove trendove u HoReCa industriji. Trenutno, jedan od najpopularnijih malih biznisa u našoj zemlji jeste izdavanje smeštaja, odnosno vikendica van grada. Bilo na dan ili više dana, a još ukoliko je koncept takav da uključuje i neke sadržaje, pre svega ugostiteljske, zarada je zagarantovana. Na primer, ovog leta, ko god da je imao vikendicu na Fruškoj gori mogao je da je izda i baš dobro da prođe jer je bila jedna od nekoliko hit destinacija ove sezone. A, realno, kako i da ne bude? Osim predivne prirode,
mnoge vinarije se nalaze baš na Fruškoj gori.A u Beogradu, u nedelji iza nas
Uroš Jovanović koji stoji iza dobro poznatog Dorćolskog matinea, ali i lokala
D Bar, Lula Fine Espreso bar i Gradskog Delija, zajedničkim snagama je, sa
Aleksandrom Škipićem, vlasnikom
Saša Bara i šefom
Vanjom Puškarom pokrenuo projekat pod nazivom
#Dorćolski. Ovi momci se okupljaju na Dorćolu, u krugu od dve, tri poznate dorćolske ulice i upravo na ulici predstavljaju ponudu svojih restorana, lokalne proizvode i domaće proizvođače. I da, ujedinjeni su jači! Domaći ugostitelji su u prethodnom periodu zaistapokazali koliko su kreativni i složni i samo tako treba i da nastave.
Pred sam kraj ove radne nedelje, METRO Cash&Carry
obradovao je domaće ugostitelje, vlasnike restorana, kafića, pekara novim projektom sa ciljem adaptacije na online poslovanje. Zahvaljujući globalnoj saradnji kompanije sa Google-om, preduzetnicima koji se prijave na
besplatni METRO portal, omogućena je jednostavna i brza registracija MyGoogle Business naloga. Na ovaj način preduzetnici postaju vidljivi i pozicionirani na Google Mapama, što im omogućava veću onlajn vidljivost i prisustvo, a samim tim i veći broj upita za njihove usluge i potencijalno veći promet i zaradu.
I u međuvremenu, izašao je i novi, fenomenalni broj magazina
Vino&Fino, u kome osim vinskih tema, možete da pročitate i kojih deset lokala se ove sezone svojom ponudom izdvaja sa gastronomske mape Beograda i Novog Sada, ekskluzivni intervju sa slavnom šeficom Anom Roš, ali i kako se prave lignje iz Mozambika i koristi cveće u kulinarstvu.
Do sledećeg vikenda,
Uživajte čitajući nas.